سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین سئو سایت

 

در این قسمت، تصمیم داریم به صورت موردی از قوانین وضع شده در خصوص سئو سایت را بیان نماییم تا در زمان طراحی وب سایت و همچنین بروزرسانی و نگهداری از وب سایت ها، از این قواعد و قوانین استفاده شود تا وب سایت های موفق تری طراحی و عرضه شوند.

سئو سایت در خصوص محتوای ارائه شده

محتوایی که در وب سایت شما ارائه می شود، باید دارای خاصیت یونیک بودن یا یکتا بودن باشد. در واقع این محتوا بید به صورت یک انشاء بسیار جذاب و بدون هیچگونه غلط نگارشی آماده شود تا مخاطب از خواندن آن لذت ببرد. اگر محتوای ارائه شده در وب سایت شما با دیگر وب سایت های رقیب یکسان باشد، پس شانس موفقیت شما در حفظ مخاطبان از دست می رود. سعی کنید مطالب مندرج در وب سایت خود را به نحوی آماده نمایید که مخاطب با مطالعه آنها، جذب مطالب دیگر وب سایت شود و در واقع تمامی بروزرسانی های وب سایتتان را دنبال کند. مطالب مندرج در وب سایتتان باید به همراه تصاویر کم حجم و با کیفیت باشد. این تصاویر باید به صورت یونیک تهیه شوند. در واقع تصاویر دست اول باشند و دارای حجم کمی باشند؛ زیرا حجم زیاد برای تصاویر، منجر به کاهش سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی می شود و مخاطب از سرعت پایین بارگذاری وب سایت ناراحت می شود. ارائه رنگ و جلوه های ویژه برای تصاویر و متن ها می تواند مخاطب را در خواندن و جذاب تر کردن محتوا کمک نماید. اگر از طرح های ویژه با حالت گرافیکی جذاب استفاده می نمایید، پس به راحتی می توانید مخاطبان بیشتری را برای وب سایت خود حفظ نمایید. در نظر داشته باشید که حجم محتوای در نظر گرفته شده نباید بیش از حد زیاد باشد و توضیحات نسبتاً کاملی را در آن محتوا به کاربر ارائه دهید. اگر در خصوص یک کلمه کلیدی محتوا آماده می کنید، پس به اندازه کافی در خصوص آن کلمه کلیدی توضیح دهید تا مخاطب مطالب خوبی را کسب نماید. 

سئو سایت در خصوص تبلیغات وب سایت

سئو سایت در زمینه تبلیغات های وب سایت، خاستگاه های زیادی را ارائه داده است. در زمینه جذب مخاطب برای وب سایت، باید تبلیغاتی را انجام دهید که مخاطبان خود را به سمت کسب و کارتان دعوت نمایید. این تبلیغات در وب سایت های پر بازدید دیگر انجام می شوند و سعی می شود که مخاطبان آن وب سایت نیز به سمت سایت شما هدایت شوند. در نظر بگیرید که سایت های خبری دارای بیشترین تعداد مخاطب می باشند و از این تعداد مخاطب به راحتی می توان برای تبلیغات سایت های دیگر استفاده نمود. سئو سایت وب سایت های پر بازدید را برای شما عرضه می نماید تا بتوانید تبلیغات کلیکی را در آنها ارائه دهید. مخاطبان با دیدن این نوع تبلیغات به راحتی وارد وب سایت شما می شوند و اکنون با ارائه محتوای مناسب و درخواستی مخاطبان می توانید آن مخاطبان را در وب سایت خود حفظ نمایید.

تبلیغات کلیکی در واقع نوعی از تبلیغات می باشند که با ارائه تصاویر متحرک و متون کوتاه، مخاطبان را در لحظه شکار می کنند و به سمت خود جذب می کنند. این تبلیغات بسیار موثر می باشند و در قدرت جذب مخاطبان بیشتر نقش مثبتی دارند. اگر یک تبلیغ به صورت موثر در مکان مناسبی قرار بگیرد، می تواند بیشترین تعداد مخاطب را به سمت خود جذب نماید. در زمینه انتخاب تصاویر تبلیغات کلیکی و مکان درج آنها باید از نظرات کارشناسان زمینه سئو سایت و موسساتی که در زمینه خدمات سئو فعالیت می نمایند، بهره بگیرید تا یک تبلیغ موثر را ارائه دهید.

ارائه امکانات سرگرمی و رفاهی در وب سایت

همانگونه که ذکر شد، مدت زمانی که یک مخاطب در دامین وب سایت شما ماندگار است، به عنوان امتیازات مثبت برای شما لحاظ می شود. یکی از بهترین روش های ماندگار کردن مخاطب در دامین، ارائه مطالب مفید می باشد که مخاطبان خاص را به سمت خود می کشاند. اما روش های دیگری نیز برای جذب و ماندگار کردن مخاطبان وجود دارد و در زمینه سرگرمی و امکانات رفاهی ارائه می شوند. در مفاهیم سئو سایت ارائه خدمات سرگرم کننده تا حد قابل ملاحظه ای مورد توجه قرار می گیرد و برای این مطلب حد و اندازه ای در نظر گرفته شده است. در نظر بگیرید که شما در طراحی سایت خود مطالبی را ارائه داده اید که ممکن است برای عموم مردم مورد استفاده قرار نگیرند و تنها عده ای مشخص را به سمت خود جذب می نمایید. حال برای اینکه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را بالاتر ببرید و میزان محبوبیت وب سایت تان را بیشتر نمایید، پیشنهاد می شود که از امکانات سرگرم کننده مانند فال روز، سخنان گهربار، بازیهای فکری کم حجم و غیره استفاده نمایید. حتی قرار دادن یک بخش قرعه کشی نیز می تواند منجر به افزایش مخاطبان شود. شما با ارائه کدهای تخفیف یا قرعه کشی می توانید مخاطبان را در وب سایت خود جذب نمایید و سپس کالاهای خود را از طریق این قرعه کشی یا تخفیف ها به آنها عرضه نمایید. در واقع سود خود را شکسته اید و در عوض مخاطبان بیشتری را برای خود نگهداری کرده اید. طبق قوانین سئو سایت، شما می توانید در بخش های نظرسنجی، مدت زمان مطالعه کاربر و پاسخگویی به سوالات نظر سنجی را به نحوی تنظیم نمایید که مخاطب بیشترین مدت زمان را در سایتتان بماند و همچنین شما از نظرات وی بهره مند شوید. اما در قوانین سئو سایت، ارائه این نوع مطالب سرگرم کننده به صورت بیش از اندازه توصیه نمی شود و همیشه باید حد و اندازه ای را برای سرگرمی ها در نظر بگیرید.

سئو سایت در خصوص ایجاد لینک های تعاملی

لینک های تعاملی نوعی از ارتباطات می باشند که بین وب سایت های مختلف برقرار می شود. در واقع یک لینک خروجی از وب سایت شما به سایت دیگر قرار می گیرد که در عوض از همان وب سایت نیز یک لینک خروجی به سایت شما قرار گرفته است. شما می توانید مخاطبان خود را بین این دو وب سایت به اشتراک بگذارید و میزان بازدیدکننده وب سایت ها را بالاتر ببرید. اکنون اگر مخاطبی برای اولین بار وارد وب سایت شما شد و از مطالب سایت شما لذت برد، می توانید از طریق این لینک های تعاملی، مخاطب را به سایت مشترک خود منتقل نمایید تا امتیاز مثبت برای آن وب سایت نیز در نظر گرفته شود. حال در نظر بگیرید که این نوع لینک های تعاملی به صورت موثر بین سایت های پر بازدید و سایت نوپای شما برقرار باشد و شما می توانید بیشترین میزان ورودی سایت خود را از طریق این نوع لینک های تعاملی به دست آورید. این بازدیدها و میزان ماندگاری کاربر در وب سایت شما به صورت لحظه ای باعث افزایش رتبه وب سایت شما و همچنین میزان محبوبیت آن می شود. پس ممکن است که در زمان کوتاه، وب سایت شما نیز یکی از اولین نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شود. سایت های معروفی مانند خبرگزاری ها و حتی موتورهای جستجوگر، در زمینه ارائه لینک های تبلیغاتی و تعاملی فعالیت می نمایند که بابت ارائه اینگونه لینک ها، هزینه ای را به صورت اجاره بها از شما دریافت می کنند. تبلیغات در سایت پربازدید گوگل، یکی از موثرترین روش های جذب مخاطب می باشد، که در قوانین سئو سایت مطرح می گردد.