سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محبوب ترین کابینت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

آشپزخانه نقشی مهم در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند و انتخاب های درست در این بخش می تواند لول زیبایی منزل شما را چندین سطح ارتقاء دهد. کابینت آشپزخانه بدون تردید مهمترین انتخابی است که باید برای دکوراسیون آشپزخانه ی خود انجام دهید. البته سنگ پیشخوان، کاشی های کف و دیوار و... هر کدام به نحوی در زیبایی هرچه بیشتر این محیط نقش دارند. این روز ها استفاده از سنگ پیشخوان های ضخیم بر روی کابینت یا روی جزیره در بسیاری از دکوراسیون های منزل در سبک های مدرن و کلاسیک دیده می شود و زیبایی خاصی به این فضا می بخشد. انواع کاشی های سرامیک و شیشه ای هم که بر روی دیوار آشپزخانه نصب می شود با ایجاد یک هارمونی زیبا با سایر اجزای آشپزخانه و البته کل منزل شما، در هرچه دلپذیر تر شدن این محیط به شما کمک خواهد کرد.

کابینت آشپزخانه اما به دلایل مختلف یکی از مهمترین خرید های شما برای دکوراسیون آشپزخانه است که در نهایت بر روی کل دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر گذار خواهد بود. در ابتدا باید بدانید از آنجایی که طراح ها در خانه های امروزی بیشتر به حذف دیوار های زائد روی آورده اند و به ایجاد فضا های باز اقدام می کنند، قسمت های مختلف خانه بسیار در چشم هستند. برای مثال شما از قسمت ناهارخوری یا نشیمن به سادگی می توانید درون آشپزخانه را با جزئیات آن مشاهده کنید. بنابراین انتخاب کابینت آشپزخانه ی مناسب و دیگر اجزای موجود در آشپزخانه، همگی در دکوراسیون منزل شما نقش دارند.

مساله ی دیگری که انتخاب کابینت آشپزخانه را مهمتر می کند، قیمت بالای آن است. زمانی که در حال خرید کابینت هستید مدل های متنوعی را مشاهده می کنید. کابینت چوبی، کابینت ام دی اف، کابینت ملامینه، کابینت های گلاس و کابینت ممبران تنها پخشی از مدل های موجود در بازار هستند. باید تلاش کنید تا مدلی از کابینت آشپزخانه را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید که پس از مدتی از چشم شما نیفتد و برای سالیان طولانی از بودن آن در آشپزخانه ی خود لذت ببرید.

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت چوبی در واقع اولین مدلی از کابینت است که در منازل مورد استفاده قرار گرفت و همانطور که از نام آن هم پیداست از چوب طبیعی ساخته می شود. کابینت چوبی از لحاظ زیبایی شناسی برای انواع سبک های کلاسیک، مدرن و روستیک و گرم مناسب است. تنها مساله ای که باعث شده تقریبا در هیچ خانه ای این مدل از کابینت آشپزخانه را مشاهده نکنیم، قیمت بسیار بالای آن است. چوب طبیعی قیمت بالایی دارد و به طبع هر وسیله ای که از این چوب ها ساخته شود نیز قیمت بالایی خواهد داشت.

پیش از اینکه ورقه های ام دی اف وارد بازار شوند، معمولا کابینت فلزی در آشپزخانه ها نصب می شد و صاحب خانه ها می توانستند با صرف هزینه ی بسیار کمتری نسبت به چوب طبیعی، صاحب کابینت آشپزخانه شوند. هرچند که مدل های فلزی کیفیت و زیبایی چوب طبیعی را ندارند اما به هر حال افراد به واسطه ی آن صاحب کابینت آشپزخانه می شدند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

حتما نام کابینت ام دی اف و دیگر محصولاتی که از ام دی اف ساخته می شود تا به حال به گوشتان خورده است. ام دی اف از ترکیب چسب های مخصوص با خاک اره به وجود می آید. تحت فشار و حرارت بالا این دو ماده ی اولیه با یکدیگر مخلوط می شوند و محصولی را به وجود می آورند که تحولی بزرگ را در کابینت آشپزخانه به وجود آورده است. دکوراسیون آشپزخانه بعد از ورود کابینت ام دی اف به بازار کاملا متحول شد. علاوه بر اینکه صاحب خانه ها دیگر مجبور نبودند از کابینت فلزی استفاده کنند، شباهت ام دی اف به چوب طبیعی باعث شد تا ام دی اف بتواند همان حس و حال چوب طبیعی را در آشپزخانه ها به وجود آورد.

در حال حاضر استفاده از کابینت چوبی تقریبا منسوخ شده است. قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کابینت ام دی اف آن را به مدلی محبوب در بازار تبدیل کرده است. همچنین با چسباندن لایه های نازکی از مواد مختلف بر روی ورقه های ام دی اف توسط دستگاه CNC، مدل های بسیار متنوعی از کابینت آشپزخانه به دکوراسیون داخلی منازل راه یافته است. کابینت ملامینه، کابینت ممبران و کابینت های گلاس برخی از این مدل های جدید هستند که در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و کلاسیک نصب می شوند و بسیار پر فروش و محبوب هستند.

کابینت آشپزخانه های گلاس

اگر به دنبال محبوب ترین کابینت موجود در بازار می گردید، پس احتمالا نام کابینت های گلاس به گوشتان خورده است. ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی این مدل، ورقه های ام دی اف است و همانطور که گفته شد لایه ای نازک به وسیله ی دستگاه CNC بر روی آنها پرس می شود و در نهایت کابینت های گلاس تولید می شود. انواع مدل های ساده و طرح دار در رنگ های بسیار متنوع را می توانید از این کابینت آشپزخانه در بازار مشاهده کنید. هر یک از آن ها می توانند انتخاب نهایی شما برای دکوراسیون آشپزخانه ی منزلتان باشند.

کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و زیبایی بالا، این مدل را تبدیل به محبوب ترین کابینت آشپزخانه ی موجود در بازار کرده که برای طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن بسیار مناسب است.

کابینت آشپزخانه ممبران

اگر به طراحی های مدرن در منزل علاقه ی چندانی ندارید یا علاقه دارید در دکوراسیون داخلی مدرن خود کمی از عناصر کلاسیک استفاده کنید یا حالتی روستیک و گرم را با سبک مدرن منزل خود تلفیق کنید، کابینت ممبران یکی از بهترین انتخاب های شماست. این کابینت آشپزخانه هم نظیر کابینت ملامینه و های گلاس از ورقه های ام دی اف تولید می شود و روی آن لایه ی نازکی پرس می شود. این لایه ی نازک دوام محصول را در برابر گرما و رطوبت موجود در آشپزخانه بالا می برد. به علاوه می توان طراحی های ظریف و زیبایی را بر روی کابینت ممبران ایجاد کرد و به تزریق سبک کلاسیک در منزل کمک شایانی کرد.